spencer, karen elaine

Contenu de la page principale

karen elaine spencer

Numéro de lot : 

6
stars around the beautiful (extract of "If Not, Winter, Fragments of Sappho", by Anne Carson)

Cette peinture transcrit la traduction par Anne Carson d’un fragment de poème écrit par Sappho – un fragment où il est question de la lune, des étoiles et, de manière peut-être plus évocatrice, de la position des étoiles qui acceptent de « dissimuler leur forme lumineuse ». La peinture, qui se présente comme un texte blanc sur fond noir et recourt à dessein à l’humilité du carton, rejoue la performance du fragment, la « dissimulation ». La peinture nous demande de prendre le temps de déchiffrer le texte, de lever nos yeux et de remarquer non seulement la brillance de la lune pleine, mais aussi la luminosité des étoiles.

Gesso et encre de chine sur carton,
  • 2015
33,5 x 36 cm

Valeur estimée : 

2 100 $

karen elaine spencer (b. 1960) maintains a studio practice, performs, curates, and writes. In projects oscillating between street performance, gallery exhibitions, and dissemination via the web, spencer questions hierarchies and investigates how we, as transient beings, occupy the world we live in. Since obtaining her MFA from the Université du Québec à Montréal in 2001, she has been awarded several international residencies, including the Paris Studio, the International Studio and Curatorial program (ISCP Brooklyn), and the John Snow House AIR (Calgary). Recent exhibitions include One Day, ELLEPHANT (Toronto, 2016); letters home/lettres à ma mère, Galerie B-312 and ELLEPHANT (Montreal and Toronto, 2015); Coming to Terms, Little Berlin (Philadelphia, 2015); New York Stories: Twenty Years of ISCP (Brooklyn, 2014); La Moitié du Monde est une Femme, Grande Bibliothèque (Montreal, 2013); and Transient Traces, Le Mur Saint Martin (Paris, 2011). Her work is held in the collections of Air Canada, the Richmond Art Gallery, the Canada Council Art Bank, the Bibliothèque Nationale du Québec, the Musée d’art contemporain de Baie-Saint-Paul, the Richmond Women’s Resource Centre Association, and the Mount Saint Vincent University Art Gallery, and in private collections in Canada and the US.