Ortiz-Apuy, Juan

Juan Otiz-Apuy, Midnight Poison, 2020
Juan Otiz-Apuy, Midnight Poison, 2020
Juan Otiz-Apuy, Midnight Poison, 2020

Numéro de lot : 

25
Midnight Poison

Midnight Poison fait partie d’une série d’œuvres qui explorent le langage fétichiste de la publicité, du stylisme et des marchandises – spécialement la rhétorique visuelle qui infuse souvent les marques et les produits de naturel, de fraicheur, d’exotisme tropical et de sensualité. Comme c’est le cas actuellement pour la représentation des produits en ligne, les objets et le décor sont entièrement conçus par informatique. Midnight Poison montre des bouteilles de produits domestiques en pleine séance de pose dans un studio de photographie.

Impression jet d'encre sur film rétro-éclairé, monté sur lightbox LED,
  • 2020
152 x 102 cm |
2/3

Valeur estimée : 

4 250 $

Juan Otiz-Apuy is a Canadian-Costa Rican artist living and working in Tiohtiàke/Montreal since 2003. He has a BFA from Concordia University, a post-graduate diploma from the Glasgow School of Art, and an MFA from NSCAD University. His research and art practice focus on materiality and commodity fetishism as viewed through the lenses of postcolonialism and environmental exploitation.

His work has been exhibited, among others, at Les Abattoirs (France), IKEA Museum (Sweden), Pamflett (Norway), DHC/ART Fondation pour l’art contemporain (now Centre PHI, Montreal), Owens Art Gallery (Sackville), Carleton University Art Gallery (Ottawa), MOMENTA Biennale de l’image (Montreal), Manif d’art — La biennale de Québec (Québec City), Truck Contemporary Art (Calgary), Museum London, Gallery 44 Centre for Contemporary Photography (Toronto), VOX Centre de l’image contemporaine (Montreal), and the McLaren Arts Centre (Barrie).

His work is included in the Colart Collection, the Cirque Du Soleil Collection, the Equitable Bank Contemporary Art Collection, and others. He has received numerous grants from the Canada Council for the Arts and Le Conseil des arts et des lettres du Québec, and his exhibitions have been reviewed in publications such as Canadian Art, MOMUS, esse arts + opinions, The Gazette (Montreal), Le Devoir (Montreal), and Public Parking.

Ortiz-Apuy is an assistant professor in the Department of Studio Arts at Concordia University.